Siemens si chce chrániť meno kvôli OBU jednotkám

15. 01. 2010

Bratislava - Spoločnosť Siemens s.r.o. dementovala vyjadrenia Jaroslava Polačeka z Únie autodopravcov Slovenska o nefunkčnosti až 20 000 satelitných palubných jednotiek. Tzv. OBU jednotky používajú zaregistrovaní dopravcovia pre realizáciu elektronického výberu mýta. "Tieto výroky výrazne poškodzujú aj dobré meno spoločnosti Siemens, ktorá je dodávateľom OBU jednotiek. V prípade, že ktokoľvek bude pokračovať v šírení takýchto klamlivých a poplašných informácií, spoločnosť Siemens bude zvažovať právne kroky na ochranu svojho dobrého mena na Slovensku a v zahraničí," uviedol vo vyhlásení pre agentúru SITA generálny riaditeľ spoločnosti Siemens s.r.o. Vladimír Slezák.

Ako ďalej informoval Slezák, na základe informácií od odberateľa SkyToll a.s., eviduje Siemens k 14. januáru 2010 iba 367 OBU jednotiek reklamovaných kvôli technickej nefunkčnosti z celkového registrovaného počtu 98 000. To predstavuje podiel 0,37 %. “Inými slovami, až 99,63 % registrovaných OBU jednotiek na Slovensku by malo fungovať správne," vyhlásil za dodávateľa OBU jednotiek

Podľa generálneho riaditeľa Siemensu sú slovenské satelitné palubné jednotky postavené na rovnakej platforme ako tie, ktoré fungujú v nemeckom a švajčiarskom mýtnom systéme. Firma Siemens ich vyvíjala vyše troch rokov a minulý rok otestovala na viac ako 300 000 kilometrov slovenských ciest.

Samotné OBU jednotky vyrába spoločnosť Continental AG v Nemecku. Ich rozmery sú podľa informácií spoločnosti Siemens doteraz najmenšie spomedzi používaných satelitných palubných jednotiek na svete. Elektronický mýtny systém na báze satelitného GPS je ešte komerčne prevádzkovaný v Nemecku a Švajčiarsku. "Satelitné OBU jednotky nie je možné porovnávať s rozmermi mikrovlnných jednotiek, ktoré fungujú v Rakúsku alebo v Čechách. Satelitné totiž obsahujú viac modernejších technológií potrebných pre maximálnu presnosť rozpoznávania mýtnych úsekov na celej cestnej infraštruktúre a budúcu interoperabilitu s ostatnými mýtnymi systémami v Európskej únii. Dizajn a funkčnosť OBU jednotky boli zámerne prispôsobené čo najjednoduchšej obsluhe a súčasne najnižšej cene," informovala spoločnosť Siemens vo vyjadrení pre SITA.

Podľa Siemensu parametre OBU jednotiek vychádzali z požiadaviek Národnej diaľničnej spoločnosti a sú plne v súlade s kritériami Európskej komisie. Prípadné problémy je však potrebné riešiť iba v súčinnosti so zákazníckym centrom spoločnosti SkyToll.

Zástupcovia nespokojných autodopravcov a opozície vyzvali vo štvrtok ministra dopravy Ľubomíra Vážneho na zastavenie elektronického výberu mýta pre množstvo nedostatkov. Opätovne by malo byť spustené, až keď bude fungovať tak ako má. Nespoľahlivá prevádzka drahého mýtneho systému podľa dopravcov im komplikuje život.

Autodopravcovia sa počas štvrtkovej diskusie s ministrom dopravy posťažovali na problémy s palubnými jednotkami, pričom počet reklamácií na zariadenia, počítajúce výšku mýta, by mal podľa nich prevyšovať 20 tisíc. "Musím to preveriť," reagoval Vážny po stretnutí na sťažnosť dopravcov na problémy s fungovaním palubných jednotiek. Informáciu o viac ako 20 tisíc reklamáciách na palubné jednotky označil za nereálne číslo, podľa neho ich je len okolo tristo. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska, ktorí v minulých dňoch protestovali s kamiónmi v uliciach Slovenska proti podmienkam mýta.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.