Ako Vás môže štát alebo samospráva pripraviť o majetok?
Na Slovensku sa stále nedôstojne vyvlastňuje
Pravidelne aktualizovaný prehľad medializovaných informácií. Najnovšie informácie sú na začiatku stránky. Podobne spracované informácie o iných kauzách hľadajte v obsahu.
Pozrite tiež:
Výstavba diaľnice je podľa ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) dlhodobý proces, ktorý zvyčajne trvá dve až tri volebné obdobia.
Ministerstvo životného prostredia vydalo súhlasné záverečné stanovisko k výstavbe diaľnice D1 Prešov západ - Prešov juh v procese EIA.
Dobudovaný 625-metrový úsek sa tak stal súčasťou diaľnice D1.
Panoramatické zábery približujú včerajšie dianie na stavenisku budúceho južného portálu diaľničného tunela D1 Prešov a nadväzujúcej estakády, ktorou sa výjazd z tunela napojí o približne kilometer na existujúci úsek diaľnice z...
Ak od 1. 1. 2018 nebude výstavbu diaľnic brzdiť dlhová brzda, nezmení sa vôbec nič, tvrdí odborník na dopravu Ján Kovalčík.
V Prešove vo štvrtok slávnostne odovzdali do užívania úsek cesty I/68 Prešov odbočka Škultétyho – ZVL, ktorá má odkloniť tranzit cez tretie najväčšie mesto na Slovensku. Motoristom bude na základe požiadavky polície sprístupnený...
Primátor Ružomberka kritizoval Národnú diaľničnú spoločnosť verejne a pred premiérom za to, že nevie pohnúť so stavbou obchvatu mesta.
Poslanci koalície sa minulý týždeň pokúsili presadiť rozsiahlu výstavbu diaľnic na dlh a v septembri si to zopakujú, lebo tentoraz im to neprešlo cez kolegov z opozície. Poslanci hovorili o uznesení, ktoré má byť akýmsi úvodným...
Diaľnica má byť hotová o približne 4 roky.
Érsek k bratislavskému obchvatu povedal, že tam boli šikovní ľudia, ktorí vedeli, kde treba kúpiť pozemky.
Odborníci vidia aj iné možnosti ako len zadlžovanie štátu alebo súkromné diaľnice.
V júni to bude opäť protestná blokáda dopravy.
Dodatočné zdroje by štát mohol získať uvoľnením podmienok dlhovej brzdy.
Správa o podpise zmluvy so zhotoviteľom diaľnice pri Prešove potešila, no neznamená to začatie stavby. Kto sa dnes môže tešiť naozaj?
Problém s kolónami v Prešove však nová diaľničná štvorprúdovka s tunelom výrazne nezmierni. Diaľnici stále chýbajú dostatočné posudky o jej dopadoch na životné prostredie. Zrejme tak skoro ani hotové nebudú a dovtedy sa stavať...
Kilometer osemkilometrového úseku diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh vyjde vyše 40 miliónov eur.
Ako aktuálne vyzerajú dopravné stavby.
Podobná diskusia o doprave, akú zažíva Prešov, čaká aj iné mestá. Obchvat Prešova sa prehodnocuje a je možné, že jeho časť sa bude stavať v polovičnom profile. Namiesto 4-prúdovej cesty môže byť 2-prúdová. "V prípade polovičného...
Bojujú len za obchvat a nevidia iné riešenia? Aj tak to vidí Ján Kovalčík.
Stavebné povolenie juhozápadnej diaľnice D1 popri Prešove bolo vydané vo februári 2015. Čoskoro uplynie jeho platnosť.
Denník Pravda už druhýkrát v tomto týždni vyšiel na svojej titulnej strane s pochybným článkom, ktorý sa týka výstavby diaľnic. Text z utorka Lži pri obchvate Prešova informuje čitateľov, že analýza tímu Hodnota za peniaze z...
Preťažené cesty v Prešove nezvládajú nápor kamiónovej dopravy. Počas tohto týždňa sa na jednej ulici dvakrát prepadla vozovka. Štát však váha, ktorým smerom má vybudovať obchvat na rýchlostnej ceste R4, aj napriek tomu, že pre...
V Prešove z toho asi veľmi nadšení nie sú - teda celkom iste nie - ale ich slávny obchvat rastie v predmet veľkého politicko-fiškálneho sporu.
Kysuce, Orava, Turiec či Šariš čakajú, či sa politici dohodnú na financovaní diaľnic v ich regiónoch. Namiesto toho, aby sa rýchlo konalo, sa však politikárči. Vláda na viaceré úseky diaľnic nemá peniaze a požičať si nemôže pre...
Predstavitelia samospráv zo severu stredného Slovenska chcú údajne urobiť všetko pre to, aby sa odtrhli od Žilinskej župy a pridali sa k Banskej Bystrici. Sľubujú si od toho zastavenie úpadku a rozvoj. Najväčší význam prikladajú...
Prešov je každý deň zaplavený tisíckami áut, ktoré nemajú možnosť tretie najväčšie mesto Slovenska obísť. Napriek tomu štát prostredníctvom Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií skresľuje prínos pripravovaného...
Samosprávy a podnikatelia vyzývajú ministra dopravy na urýchlené riešenie problémov s úsekom diaľnice D1 pri Ružomberku.
Tranzit či osobné autá? Zachránia dopravnú situáciu vlaky? O tom diskutovali viceprimátor Prešova Štefan Kužma a analytik INEKO Ján Kovalčík.
Problémom diaľnice pri Prešove nie je, či ju stavať alebo nie. Ide o to, či je politická vôľa postaviť ju za dobrú cenu.
Diskusia o lacnejšom riešení nastala po zverejnení viacerých alternatív.
Druhý protest zablokoval dopravu na hlavnom ťahu na polhodinu.
Analytici prišli na to, že Prešovu sa dá pomôcť o takmer 300 miliónov eur lacnejšie, než sa to plánovalo posledné roky. Kažimír hovorí, že je neskoro riešiť všetko, ale severný obchvat prekreslia.
Severný obchvat tretieho najväčšieho mesta na Slovensku sa bude prekreslovať. Jeho juho-západný už nie.
Všeobecnej pozornosti vo vianočnom zhone ušlo, že projekt diaľnice okolo Prešova nie je spôsobilý na financovanie z fondov Európskej únie.
Pozrite si prejav Jána Kovalčíka na včerajšej diskusii s občanmi. Vysvetľoval, v čom vedenie mesta a kraja zaspalo, aké ďalšie opatrenia sú potrebné k obchvatu a prečo.
V utorok 14. 2. 2017 prebehla diskusia o tom, aký obchvat potrebuje Prešov. Aké sú alternatívy? Ktorá je pre Prešov najlepšia? A čo jeho výstavbu brzdí?
Hovoria o severnom obchvate s jedným tunelom v polovičnom profile.
Slovensko potrebuje dobudovať cestnú infraštruktúru a kľúčové je urobiť to čo najefektívnejšie. Dostať sa dnes zo Sniny do hlavného mesta zaberie viac času ako došoférovať z Bratislavy k moru.
Kažimír už má prinajmenšom vážne tušenie, že dnešný maximalistický plán zastaví buď Európska únia, ktorá naň odmietne pre nezrovnalosti prispieť, alebo vie o inej prekážke.
Analytický tím ministerstva financií vypočítal, že celkové riešenie dopravy v Prešove a okolí by po zmene trasy obchvatu na východný okraj mesta mohlo vyjsť asi o štyristo miliónov lacnejšie.
Rozhorčený predseda prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík predstúpil pred novinárov! Žlč mu vzkypela po tom, ako si prečítal analýzu ministerstva financií, ktorá spochybňuje plánovaný obchvat Prešova.
Nad výstupmi analytikov z ministerstva financií krútia hlavami.
Minister dopravy plánuje skresať cenu za obchvat Prešova o 20 miliónov eur.
Prešovčania chcú, aby sa kritická dopravná situácia v meste riešila podľa pôvodných plánov. Minister dopravy Árpád Érsek to podporil.
Minister dopravy spochybnil analýzu rezortu financií, ktorá poukázala na lacnejšie alternatívy.
Prinášame Vám tlačovú besedu ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka, ktorý informoval o obchvate Prešova.
Doprava. Kiska sa pýtal na predraženú D1. Kažimír mu poslal, koľko by stáli alternatívne riešenia.
Traja východniari (Kiska, Kažímír, Kišš) riskujú, že ich doma nepochvália. Kažimír v liste Kiskovi kritizuje ministerstvo dopravy.
Médiá priniesli stanovisko ministra financií k dopravnej situácii v Prešove. Vo vypätej situácii však môže byť všelijako pochopené. Bola by to škoda. Pozrime sa preto na neho bližšie.
Ministerstvo dopravy aktuálne posudzuje výstavbu diaľničného obchvatu Prešove. Kilometer vychádza na 45 miliónov eur.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...
Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...
Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.
V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.
Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...
Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...
Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.
Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...
Neviem pochopiť, prečo je také ťažké prestať sladiť kávu alebo čaj, veď stačí týždeň zaťať zuby a vydržať, hovorí Adela Penesová, ktorá sa venuje pacientom s obezitou a cukrovkou či s vysokým krvným...
Behaviorálny ekonomik Dan Ariely, autor Predictably Irrational (Predpovedateľne Neracionálne), používa klasické ilúzie a jeho vlastné neintuitívne (a niekedy až šokujúce) výsledky výskumu na odhalenie toho, že pri rozhodovaní nie...
Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Primátorka katalánskej metropoly sa odhodlala k odvážnemu kroku. Budú Barcelonu nasledovať ďalšie...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala, nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.
Zámer hovorí o ročnej kapacite separačnej a drviacej linky 40 tisíc ton. Mala by sa nachádzať na pozemkoch vo vlastníctve Mesta Prešov, ktoré mesto vlastní v katastrálnom území bezprostredne susediacej obce Záborské v areáli...