Zábery mestskej polície, kde a prečo odťahuje

Vo štvrtok na zasadnutie výboru mestskej časti prišli obyvatelia so sťažnosťami, že vodiči odstavujú vozidla tam, kde prekážajú.

04. 05. 2013

Autor: Richard Drutarovský, poslanec v období 2010 - 2018

Richard Drutarovský, poslanec Mestského zastupiteľstva v Prešove.

Pripájam pre poučenie niekoľko záberov, ktorými mestská polícia dokumentovala priestupky vodičov.

Boríme sa s týmto problémom aj v iných častiach mesta. Vo štvrtok išlo konkrétne o parkovanie v zákaze zastavenia a na chodníkoch na ulici Pod Kalváriou pri exercičnom dome, najmä v nedeľu.

Pochopiteľne to vyvoláva konfliktné situácie. V čase, keď do exercičného domu prichádzajú stovky chodcov, prichádzajú aj vodič a nechávajú svoje autá v zákaze zastavenie, za značkou "Obytná zóna", kde sa nemôže parkovať hocikde a dokonca na chodníku.

Padol návrh, aby radnica kúpila pozemok za protihlukovou stenou a postavila na ňom parkovisko.

To nepovažujem vôbec za správne riešenie, aj preto, že vo vzdialenosti do dvoch - troch minút pešo sú prístupné voľné parkoviská:

  • pri reštaurácií Arkáda (je súkromné, ale majiteľ zatiaľ umožňuje na parkovisku parkovať komukoľvek),
  • pri reštaurácii Mladosť (tiež súkromné, ale oveľa väčšie, tiež verejne prístupné bez obmedzení),
  • pri zimnom štadióne (pred ním a aj za ním, je mestské, v súčasnosti prenajaté, ale tiež trvale verejne prístupne bez obmedzení).

Pre exercičným domom je malé verejné parkovisko. Vidím ho ako vhodné pre tých, ktorí majú naozaj problém chodiť pešo.





Chce to však vzájomný rešpekt a aj pokus vžiť sa do toho, ako sa cítia chodci, ak nemôžu kvôli autám bezpečne chodiť po chodníku, pretože tam stoja autá.

Mäkké opatrenia

Mestskú políciu máme práve na to, aby účinnými prostriedkami dostala do povedomia obyvateľov zásady, ako sa v meste správať tak, aby pohodlie jedného nebolo na úkor iného. Malo by platiť, že chodník je pre chodcov a nie pre autá.

Pán Compeľ, šéf policajtov pre našu mestskú časť na zasadnutí vžboru v mestskej časti prisľúbil, že sa pokúsia zvoliť primeranú policajnú taktiku, aby dosiahli to, čo je samozrejmé v kultúrnej krajine - že na chodníkoch sa neparkuje tak, aby sa znemožnil prechod pre chodcov a tí boli nútení vojsť na cestu.

Tvrdé opatrenia

Hrozba pokuty, papuče či odtiahnutia auta, ak tvorí prekážku a auto buď nenájdu na mieste, alebo s ním nemôžu hneď odísť, je pre mnohých vodičov a vodičky dostatočným motívom na to, aby nenechali auto stáť úplne hocikde.

Tam kde to nefunguje, používajú sa v uliciach fyzické opatrenia - najčastejšie sú to stĺpiky a špeciálne obrubníkové prvky, po ktorých vodiči neradi prechádzajú kolesami, ak nechcú riskovať poškodenie auta a jeho nepojazdnosť. Pre chodcov a cyklistov však netvoria bariéru.

Je to tiež riešenie, naviac pri správnej realizácii takmer 100 percentne účinné. Lenže stojí peniaze navyše a mestský rozpočet nie je bezodný.

Je to na zváženie nás všetkých, či chceme mať poriadok v uliciach tak, že si budeme ctiť pravidlá kvôli tomu, že chceme byť ohľaduplní k ostatným, aby ostatní boli ohľaduplní k nám.

Alebo chceme poriadok za cenu, že v uliciach pribudnú fyzické bariéry, na ktoré sa všetci poskladáme.

Tretia možnosť, ktorú zatiaľ žiaľ preferujeme, je metóda, že kde nechodí polícia, tam sa nad slušnosťou k ostatným tak trochu "pritvoria" oči.

Sledujte môj profil na Facebooku: facebook.com/drutarovsky.poslanec
 

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...

Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať

Necelých 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy má postaviť konzorcium okolo španielskej...

Možno písomnosť doručovať do vlastných rúk, ak sa iným účastníkom doručuje len cez verejnú vyhlášku?

Na pošte som prebral stavebné povolenie doručované do vlastných rúk. Stavebný úrad však niektorým...

Môže súd nariadiť stavebnému úradu vykonanie štátneho stavebného dohľadu?

Žalobca podal obci Hodruša-Hámre, ako príslušnému stavebnému úradu,žiadosť o prešetrenie legálnosti...