Sídlisko II má parkovanie vyriešené najmä na papieri. No máme aj iné úzke miesta

Naše sídlisko má oproti ostatným častiam mesta jednu výhodu. V tomto volebnom období vznikol projekt parkovacíh plôch.

29. 10. 2014

Autor: Richard Drutarovský, poslanec v období 2010 - 2018

Richard Drutarovský, poslanec Mestského zastupiteľstva v Prešove.

Hoci nepokrýva úplne celú plochu Sídliska II, projekt načrtol úplne presne, kde by presne mali byť umiestnené budúce parkovacie plochy.

Viac som o tom napísal pred časom v inom článku, ak máte záujem, pozrite si ho. Odkaz na neho je nižšie na konci tohto textu.

Vytvorený projekt obsahuje analytickú časť a navrhuje etapizáciu výstavby ďalších plôch. Naše sídlisko sa totiž generačne obmieňa. Prichádzajú mladšie ročníky so životným štýlom, ku ktorému v mnohých prípadoch patrí auto, niekedy aj jedno pre každého dospelého člena rodiny.

Už dnes cítim, že boj o parkovacie miesto po príchode domov vyvoláva konflikty a napätie.

To je to posledné, čo by som si prial. Niekoľko nových parkovísk pribudlo aj v uplynulom období. Naposledy v staršej časti sídliska, vo vnútrobloku medzi ulicou Československej armády a ulicou Fraňa Kráľa.

Kvalita verejného priestoru sa zlepšila v mnohých ohľadoch k lepšiemu. Prispeli k tomu sami obyvatelia rekonštrukciami fasád bytoviek. Z väčších mestských investícií výmena strechy na budove materskej školy, výmena okien na budove s víziou budúceho zateplenia budovy.

Aj o tom viac infomácií nájdete v článkoch na konci.

Svoje parkovacie problémy majú aj štvrte rodinných domov

Hoci sa do popredia opodstatnene dostávajú problémy s parkovaním najmä na sídliskách, pozorne vnímam aj niektoré problematické lokality v zástavbe rodinných domov.

Svoje príčiny majú parkovacie konflikty na Táborisku, no dnes by som upriamil pozornosť na našu mestskú časť.

Najhustejšia zástavba rodinných domov je myslím na Gorkého ulici. Radové domy z povojnového obdobia sú na tak úzkych pozemkoch, nalepené jeden na druhý, že niekedy celkova dĺžka áut obyvateľov domu, obrazne povedené, presahuje šírku pozemku.

Viacerí obyvatelia tejto ulice prišli na zasadnutia výborov v mestských častiach tlmočiť nespokojnosť s tým, že na ulici sa prakticky nedá stáť bez porušenia dopravných predpisov. Nespokojnosť niektorí vyjadrili aj so stromami, ktoré prekážajú pri parkovaní áut na trávniku.

Je zrejmé, že organizácia dopravy na tejto ulici mešká za dnešnou realitou. Osobitne to podčiarkuje fakt, že niekedy bývajú problémy aj pri obsluhe územia, napríklad smetiarmi, či pri zimnej údržbe, keď parkujúce autá tvoria občas neprekonateľnú prekážku.

Pre mňa je toto všetko námet na riešenie tohto problému v orgánoch mesta, ak sa po konzultácii s obyvateľmi ukáže, že toto je prioritný problém.

Osobitnú zmienku si zaslúžia aj iné ulice v našej mestskej časti. Tam je státie vozidiel zakázané či už dopravným značením alebo jednoducho je podľa zákona nemožné. Pomaly sa však napriek tomu tiež zapĺňajú stojacimi autami, rozšíreným neduhom sa stáva státie po chodníkoch.

Chodci sú doslova vytláčaní pred autá na cestu, lebo autá stoja na chodníkoch. Neraz aj tam, kde do minúty-dvoch možno auto nechať na parkovisku alebo tam, kde státie možné je.

Toto sú problémy, ktoré pochopiteľne riešiteľné sú, len si vyžadujú istu dávku odvahy a vôle sa do nich postupne pustiť.

Mojím zámerom je nečakať na postupné zhoršovanie všetkých popísaných problémov do neriešiteľného štádia - ale v predstihu pripraviť ich riešenia.

Sledujte môj profil: https://instagram.com/richard_drutarovsky
 

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...