Žilina je "brzdou" na trase Bratislava - Košice

Reklama:
10. 06. 2008

Zdroj: SITA

Vstup do Žiliny je skúškou trpezlivosti vodičov, počítať musia s niekoľkokilometrovými kolónami áut pri Strážove. Mesto sa stalo neuralgickým bodom v doprave na trase Bratislava - Košice i v opačnom smere. Situáciu nezlepšilo ani dokončenie diaľničného úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina - Strážov za šesť miliárd korún, dostavaný totiž nie je ešte diaľničný privádzač v Strážove, ktorý je v kompetencii Slovenskej správy ciest (SSC).

Hotový mal byť už vlani, jeho dokončenie avizujú do konca júna. Ani to však podľa odborníkov ešte nevyrieši dopravné kolapsy, pretože tranzit cez Žilinu môžu skomplikovať naplánované dve svetelné križovatky na konci tohto diaľničného úseku. Jedna by mala byť pri športovom areáli v Strážove a kritickou bude hlavne druhá križovatka Priemyselnej a Kragujevskej ulice. "Nevyrieši túto situáciu, že tu máme štvorkilometrové kolóny, bude pôsobiť tak, ako križovatka v Považskej Bystrici," konštatoval šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

Prehodnotiť jej význam žiada aj Ján Ondrejka - riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Žiline. "Zastávam názor, že križovatka nebude spĺňať účel, pre ktorý by bola postavená. Moje skúsenosti hovoria, že táto situácia bude čoraz horšia, pretože po dobudovaní celého úseku celá kolóna vozidiel, ktorá bude prichádzať zo smeru od Bytče na Žilinu, sa jednoducho na tejto svetelnej križovatke zastaví," uviedol.

V súčasnosti autá pred vstupom do Žiliny čakajú zvyčajne desať až 20 minút, po vybudovaní križovatky sa čakanie podľa Ondrejku ešte predĺži. "Som za to, že z ulice Priemyselnej by sa malo odbočiť len a len doprava," dodal.

"My od začiatku tvrdíme, že akékoľvek zastavenie na križovatke je retardérom na hlavnom cestnom ťahu, ktorý je abnormálne preťažený. Na druhej strane sme však museli vyhovieť všetkým podmienkam, ktoré sme dostali, realizuje sa to v súlade s projektovou dokumentáciou a so stavebným povolením," reagoval riaditeľ Slovenskej správy ciest v Žiline Ivan Hlavoň.

Vybudovať križovatky bola podľa neho požiadavka mesta, občanov a podnikateľov, ktorí sídlia v tejto priemyselnej lokalite, pretože z bočných ulíc je problém dostať sa na hlavnú trasu. "Život ukáže, či to spustíme, ja ako správca komunikácie budem odolávať tomu, aby tie križovatky boli spustené," dodal Hlavoň.

Dopravnú situáciu v Žiline by malo vyriešiť vybudovanie tunela Višňové - Dubná Skala. Výstavba sa mala začať už tento rok, pravdepodobne sa tak stane až na budúci. "Je platný termín marec 2009, kedy by mala byť podpísaná koncesná zmluva, koncesionár by mal okamžite začať výstavbu všetkých štyroch úsekov, ktoré sú od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu, vrátane tunela," informoval Choma.

Náklady na dve tunelové rúry by mali byť podľa neho do 14 miliárd korún. "V rámci PPP to budú iné čísla, pretože pôjde o celý úsek od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu, kde sa odhadujú náklady 30 miliárd korún," podotkol. Vyriešili už aj problém so spodnou vodou v prieskumnej štôlni, je regulovaná a odteká do Váhu.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...

Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať

Necelých 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy má postaviť konzorcium okolo španielskej...

Možno písomnosť doručovať do vlastných rúk, ak sa iným účastníkom doručuje len cez verejnú vyhlášku?

Na pošte som prebral stavebné povolenie doručované do vlastných rúk. Stavebný úrad však niektorým...