Zástupca švajčiarskej spoločnosti podal sťažnosť za obvinenie za Branisko

Reklama:

V prípade potreby je Godan pripravený požiadať o nezávislý ekonomicko-účtovný posudok.

17. 04. 2008

Zdroj: SITA

Bratislava - Ján Godan, ktorý zastupoval švajčiarsku spoločnosť Erga Suisse GmbH, považuje svoje obvinenie v prípade výstavby Diaľnice D1 Behárovce-Branisko za nezákonné a protiústavné, preto voči nemu podal sťažnosť.

Tvrdí, že ide o nepochopenie spôsobu fakturácie a uhrádzania tovarov i prác zo strany vyšetrovateľa a žiadna fiktívna fakturácia sa neudiala. Nikdy vraj nepoužil finančné prostriedky z projektu Branisko na svoje súkromné aktivity ako je popisované v uznesení, v danom období mal totiž aj iné obchodné aktivity.

"Výška fakturácie bola limitovaná pôvodnou cenovou ponukou ZPA Křižík a.s. Keď sa pôvodné nevhodné technické riešenie nahrádzalo riešením novým, až do schválenia cien nového riešenia bol technologický celok fakturovaný len do výšky pôvodne zazmluvnenej ceny. Následne, keď boli odsúhlasené ceny nového riešenia, bol vo faktúrach urobený odpočet ceny pôvodného riešenia a bola pripočítaná cena nového riešenia," vysvetľuje vo svojom stanovisku Godan. Podľa neho má všetky doklady o takto fakturovaných prácach a následných zápočtoch k dispozícii aj vyšetrovateľ, preto postup štátnych orgánov nechápe.

Obvinený odmieta aj výšku škody 143 miliónov korún z dôvodu údajného predraženia dodávok a prác. Podľa neho cena prác a dodávok fakturovaných Konzorciom Erga Suisse voči ZPA Křižík a. s. bola 512 miliónov korún, z čoho Konzorcium uhradilo výrobcom a dodávateľom 400 miliónov korún. Rozdiel mal pokryť náklady projektovej dokumentácie, ciel a iných nákladov Konzorcia. "Z rozdielu 112 miliónov korún bolo uhradených 72 miliónov firme Nay + partners za jeho projektové práce, koordináciu dodávok a montáže. Zvyšných 40 miliónov korún bolo použitých na výkony a práce, ktoré urobil druhý partner Konzorcia Erga Suisse počas fungovania konzorcia a po vystúpení spoločnosti Nay+partners a jeho odchode zo Slovenska," uvádza ďalej Godan. Okrem iného išlo o colné platby, záruky, zhotovenie prevádzkových a bezpečnostných predpisov, školenia či uvádzanie diela do prevádzky. Aj tieto podklady by mal mať vyšetrovateľ k dispozícii, obvinený preto stále postoj voči svojej osobe nechápe.

Godan je v prípade potreby pripravený požiadať o nezávislý ekonomicko-účtovný posudok. Nesúhlasí totiž s vyšetrovateľom, že spôsobená škoda je 263 miliónov korún. "Táto suma predstavuje viac ako polovicu nami fakturovaného objemu voči ZPA Křižík a.s. (512 miliónov korún). Za takýchto okolností by nemohla byť dodaná fungujúca technológia," argumentuje Godan a dodáva, že v roku 2005 ohodnotila nezávislá spoločnosť ADAC tunel Branisko známkou veľmi dobrý.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...