V lete spojí obchvat okolo Budapešti východnú a západnú diaľnicu

Reklama:
06. 06. 2008

Zdroj: TASR

Budapešť - Do konca augusta 2008 odovzdajú ďalší úsek obchvatu M0 okolo Budapešti, ktorý úplne spojí západo-východný koridor, teda diaľnicu M1 smerom od Bratislavy a Viedne s M3 smerom na Nyíregyházu a Miškovec. Na starom úseku M0 je potrebné rátať aj naďalej s prípadnými zápchami, najmä v pracovných dňoch, povedal dnes v Budapešti pre TASR hovorca Štátne diaľničnej spoločnosti ÁAK András Winkler-Virág.

Ako konštatoval, starý úsek obchvatu M0 nebol rozšírený, preto sa v súčasnom období vyvinula taká situácia, že takmer každý deň sa tu stane jedna-dve nehody, a treba preto rátať aj so zápchou.

"Tí slovenskí vodiči, ktorí budú v lete smerovať trebárs k chorvátskemu pobrežiu, teda k Budapešti sa priblížia od severu po diaľnici M2, alebo od východu po diaľnici M3, sa budú musieť rozhodovať medzi možnosťou obísť premávku v centre hlavného mesto obchvatom M0, alebo vojsť do centra a potom sa napojiť na diaľnicu M7," poznamenal hovorca.

O obchvate M0 je podľa neho potrebné vedieť, že na rozdiel od iných diaľnic je tam väčšia premávka počas týždňa, počas víkendov zas menšia. Denná premávka je samozrejme väčšia, častejšie sa vyskytnú zápchy, v noci je ale zvyčajne premávka plynulá. "Kto chce teda ísť na istotu, vyplatí sa mu plánovať cestu tak, aby Budapešť obchádzal v noci, prípadne cez víkend," podotkol Winkler-Virág.

Ostatné úseky tejto cesty pre motorové vozidlá sú moderné, udržiavané, vysokokapacitné, tam nie je žiadny dôvod obávať sa nejakých dopravných komplikácií. "Dúfame, že aj na starom úseku M0 sa podarí súčasný stav zlepšiť v priebehu niekoľkých rokov," dodal.

Obchvat M0 spája diaľnice M1, M6 (smer Dunaújváros) a M5 (smer Segedín), do konca augusta by mali odovzdať ďalší úsek, ktorý umožní úplne spojiť diaľnice M1 a M3.

Ako zdôraznil, M0 má starý a nový úsek. Od východu sa prichádza najskôr na nový, široký úsek až po diaľnicu M5, odtiaľ po M7 (Balaton) a M1 pokračuje starý úsek, ktorý trpí kapacitnými problémami, prechádza ním omnoho viac vozidiel, ako bolo pôvodne plánovaných.

"Ide o šírku, ktorá je prakticky polovicou riadnej diaľnice, a žiaľ je tam veľmi veľká premávka nákladných vozidiel," poznamenal hovorca a dodal, že skúšobne na jednom úseku tejto cesty zaviedli zákaz predbiehania pre nákladné vozidlá, aby celkovo premávka bola plynulejšia, a aby sa predišlo haváriám.

Podotkol, že rýchlosť na M0 je obmedzená na 80 km/h, čo často a na viacerých miestach aj kontrolujú. Nehody spôsobujú najmä osobné vozidlá, ktoré obmedzenie rýchlosti nerešpektujú.

Na najfrekventovanejšom úseku obchvatu M0 denne prejde až 85.000 vozidiel. Starý úsek meria 28 km, nový má dĺžku 12 km. S úsekom, ktorý odovzdajú koncom augusta - od štátnej cesty číslo 4 (smer Szolnok) až po M3, obchvat dosiahne už celkových 76 km.

Od diaľnice M3 budú pokračovať stavebné práce smerom k M2. Otvorením megyerského mosta na Dunaji spájajúceho na severe pri Dunakeszi Pešť a Budín a pokračovaním po štátnu cestu č. 11 smerom na Dorog už budú hotové tri štvrtiny obchvatu, povedal TASR hovorca ÁAK.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...