Tranzitná doprava po stavbe obchvatu už nepôjde cez Košice

Reklama:

Najneskôr koncom budúceho roka by sa malo začať s výstavbou juhovýchodného obchvatu Košíc v trase rýchlocesty R2 od Vstupného areálu U. S. Steelu v Šaci okolo Hanisky, Krásnej, Zdoby až ku Košickým Oľšanom. Tento termín Korzáru potvrdilo ministerstvo dopravy s tým, že celý obchvat Košíc bude hotový najneskôr do konca roka 2018.

16. 01. 2014

Zdroj: Marián Kizek, Korzár

KOŠICE. Stavba má už právoplatné územné rozhodnutie aj stavebné povolenie, momentálne sa pre možnosť čerpania eurofondov robí štúdia realizovateľnosti.

Vybudovaním tejto rýchlocesty sa spolu s plánovaným dobudovaní diaľnice D1 Budimír – Bidovce výrazne zlepší dopravná situácia v metropole východu.

Kamióny už nebudú otravovať Košičanov

Celá tranzitná doprava zo všetkých štyroch svetových strán už nebude musieť využívať vonkajší obchvat mesta od Červeného Raku cez Barcu, Vyšné Opátske a Prešovskú cestu smerom na sever, resp. Sečovskú cestu na východ a naopak, ale prejde práve novým úsekom R2.

Jeho dĺžka má byť 21,5 km. Stavbári okrem iného postavia aj 15 mostov, odpočívadlo v katastrálnom území Hanisky a stredisko správy a údržby rýchlostných ciest Šebastovce.

Najdlhší most v dĺžke 420 metrov má stáť nad riekou Hornád južne od mestskej časti Krásna nad Hornádom.

Zväčšenie jeho dĺžky spôsobilo to, že premosťuje celé záplavové územie rieky Hornád v tejto časti Krásnej.

Okrem toho sa plánuje päť mimoúrovňových križovatiek, a to v Šaci pred Vstupným areálom U.S. Steelu, pri Ľudvíkovom Dvore za železiarňami pri súčasnej odbočke cesty na Hanisku, pri Šebastovciach, kde sa bude napájať aj na R4 do Milhosti, za Krásnou v smere na Nižnú Hutku a tesne Košickými Oľšanmi za odbočkou zo súčasnej cesty I. triedy z Košickej Novej Vsi na Hrašovík, kde sa napojí na vtedy už hotový privádzač k diaľničnému úseku D1 Budimír – Bidovce.

Pri Košických Oľšanoch sa napojí na diaľnicu

Začiatok tejto časti R2 je situovaný v mimoúrovňovej križovatke Šaca pred Vstupným areálom U. S. Steelu, kde by v roku 2020 malo byť hotové už aj západné pokračovanie tejto rýchlocesty smerom do Moldavy nad Bodvou.

Zo Šace pokračuje súbežne s cestou I. triedy č. 50 k Ľudvíkovmu dvoru, skrúti sa okolo východného okraja U. S. Steelu a lesa pri Haniske až k mimoúrovňovej križovatke s R4 za Šebastovcami.

Odtiaľ pôjde zhruba 5 km rovnobežne so širokorozchodnou železničnou traťou a pri obci Kokšov – Bakša odbočí na sever.

Cez východný okraj Krásnej a neskôr v blízkosti údolia Torysy sa motoristi dostanú až k Zdobe a križovatke Hrašovík pri Košických Oľšanoch, kde R2 skončí.

Ministerstvo: Cena bude okolo 200 miliónov

„Začiatok výstavby úseku R2 Šaca – Košické Oľšany je stanovený na koniec roka 2015 a jeho ukončenie je naplánované o tri roky neskôr. Ako pri všetkých takýchto projektoch aj tento musí odobriť štúdia realizovateľnosti, ktorá už prebieha. Jej vypracovanie je podmienkou Bruselu pre spustenie stavebných prác, keďže ich plánujeme financovať z eurofondov. V súčasnosti sa realizuje majetkovoprávne vysporiadanie. Pokiaľ ide o stavebné náklady, tie predstavujú 200,2 milióna eur bez DPH. Skutočnú cenu stavby určí  verejná súťaž na zhotoviteľa,“ uviedol pre náš denník hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...