Ako Vás môže štát alebo samospráva pripraviť o majetok?
Na Slovensku sa stále nedôstojne vyvlastňuje
Trenčín - Rekonštrukcia úseku železničnej trate Zlatovce – Trenčín na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu sa v tomto programovom období s najväčšou pravdepodobnosťou nestihne. Informoval o tom minister dopravy Ján Počiatek.
“Ešte by som to nepovedal definitívne, ale úprimne povedané, je to veľmi horúci kandidát na to, že to bude jeden z projektov, ktorý nebude možné realizovať v tomto programovom období,“ povedal Počiatek.
„I keď nám to zatiaľ neoznámili oficiálne, už dnes je takmer isté, že rekonštrukcia úseku sa už nestihne. Informovalo nás ministerstvo aj Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), že ak sa nezačne stavať do konca júna, tak sa to v tomto programovom období nestihne. V podstate tu bol naprogramovaný 240 metrov dlhý a 11 metrov vysoký „Čínsky múr“ stredom mesta. Mesto v spolupráci s odborníkmi vypracovalo 16-bodový dokument s pripomienkami k projektu,“ povedal primátor Trenčína Richard Rybníček. Predpokladá, že vyhlásia novú súťaž a že jedným z bodov jeho rokovania s ministrom a ŽSR bude zapracovanie požiadaviek mesta do projektu.
Zastavenie rekonštrukcie železnice vítajú aktivisti, ktorí sa už niekoľko rokov snažia presunúť železničnú trať mimo mesta na jeho perifériu. „Nenajedenosť firiem a ich politický lobing priviedol Trenčín do veľmi šťastnej situácie, keď sa modernizácia železnice zastavila. Žiadame, aby nezávislá medzinárodná komisia posúdila dva varianty – variant cez mesto a mimo mesta. Jedným z dôležitých argumentov v prospech variantu mimo mesta je aj Dunajská stratégia splavnenia Váhu, ktorej súčasťou je aj Slovensko. My máme urbanistický variant zmeny celej stratégie a zmeny projektu s tým, aby sme zachránili mesto. Tak by mal rozmýšľať každý Trenčan,“ povedal poslanec mestského zastupiteľstva a jeden z aktivistov Ján Babič.
„Štát do projektu, ktorý bol nekvalitne pripravenou súťažou zmarený, investoval desiatky miliónov eur a ja nepredpokladám, že ho hodí za hlavu a začne investovať do nejakého iného variantu. Je vydané platné územné rozhodnutie, ktoré môže zmeniť iba štát,“ konštatoval Rybníček. Zdôraznil, že tému železnice nechce politizovať a nemieni populistickými vyhláseniami naháňať politické body.
Príčin, prečo sa modernizácia železničnej trate v úseku Zlatovce – Trenčín stále nezačala, je podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej viacero. Či už je to uplatnenie revíznych postupov zo strany uchádzačov, alebo viaceré súdne spory. Kľúčová bola podľa nej žaloba voči rozhodnutiu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) vo veci vrátenia vylúčeného uchádzača – spoločnosti Skanska opätovne do vyhodnocovania, kde dosiaľ nebolo vydané právoplatné rozhodnutie súdu. Stavbu rovnako ovplyvnili aj zmeny v projektovej dokumentácii počas súťaže, ktoré vyplynuli z toho, že mesto Trenčín zrušilo pôvodné územné rozhodnutie, ako aj neoprávnené požiadavky mesta Trenčín vo veci zámeny nadjazdu za násyp a podobne.
„ŽSR na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie opätovne vyhodnocujú predmetnú verejnú súťaž. V zmysle zákona počas vyhodnocovania ponúk nie je možné poskytovať žiadne informácie. V prípade nerealizovania tohto úseku majú ŽSR pripravené na realizáciu ďalšie dva úseky trate tak, aby peniaze z eurofondov boli vyčerpané,“ uzavrela Pavlíková.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...
Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...
Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.
V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.
Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...
Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...
Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.
Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...
Neviem pochopiť, prečo je také ťažké prestať sladiť kávu alebo čaj, veď stačí týždeň zaťať zuby a vydržať, hovorí Adela Penesová, ktorá sa venuje pacientom s obezitou a cukrovkou či s vysokým krvným...
Behaviorálny ekonomik Dan Ariely, autor Predictably Irrational (Predpovedateľne Neracionálne), používa klasické ilúzie a jeho vlastné neintuitívne (a niekedy až šokujúce) výsledky výskumu na odhalenie toho, že pri rozhodovaní nie...
Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.
Primátorka katalánskej metropoly sa odhodlala k odvážnemu kroku. Budú Barcelonu nasledovať ďalšie...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala, nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.
Zámer hovorí o ročnej kapacite separačnej a drviacej linky 40 tisíc ton. Mala by sa nachádzať na pozemkoch vo vlastníctve Mesta Prešov, ktoré mesto vlastní v katastrálnom území bezprostredne susediacej obce Záborské v areáli...