Prehodnocuje sa dopravné riešenie D1 medzi Bratislavou a Triblavinou

Reklama:

Národná diaľničná spoločnosť momentálne prehodnocuje dopravné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina.

12. 10. 2016

Zdroj: TASR

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) momentálne prehodnocuje dopravné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina. Uviedla to hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková a reagovala tak na otázku, či bude diaľnica v tomto úseku napokon riešená so súbežnými kolektormi a križovatka Triblavina postavená v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 však nevedia, aký je reálny stav a stále čakajú na stretnutie s kompetentnými.

"Oni žiadosť o zmenu z ministerstva životného prostredia stiahli, to znamená, že de iure je teraz stav, že platí to, čo je v súlade s územným plánom, na čo bola vypracovaná dokumentácia a na čo bolo vydané stavebné povolenie, ale v skutočnosti čo sa deje a aký je stav nevieme," povedala pre TASR Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

Aktivisti apelujú na dodržanie pôvodných plánov

Koncom septembra pritom občianski aktivisti a zástupcovia petície rozdávali motoristom smerujúcim do a z Bratislavy informačné letáky. Týmto spôsobom im chceli vysvetliť, prečo je podľa nich v prípade kolektorov a diaľničnej križovatky potrebné dodržať pôvodné plány.

Zástupcovia petičného výboru sa 21. septembra obrátili na ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) so žiadosťou, aby preveril doterajšie kroky svojho rezortu i NDS v prípade príprav rozširovania diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina. Aktivisti majú podozrenie, že posledné medializované informácie NDS o tom, že rozšírenie diaľnice v úseku Bratislava-Trnava počíta s vybudovaním kolektorov, sú zavádzaním.

"NDS nám nepredložila žiadne projektové dokumentácie, ktoré by potvrdzovali, že sa naozaj pôjde touto cestou, neexistujú ani riešenia napojenia regionálnych ciest na kolektory," upozornila ešte v septembri Kratochvílová.

Myslí si, že v skutočnosti nepôjde o výstavbu kolektorov, ktoré by pomáhali odľahčiť regionálne komunikácie, ale o rozšírenie diaľnice o ďalšie dva pruhy, čo obyvateľom v území nepomôže.

Kolektory sa vybudujú len na jednom úseku

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu.

"Nie je to úplne plnohodnotné riešenie, ktoré by spĺňalo dopravné obslúženie dotknutého územia. Je to lepšie ako päťpruhová diaľnica, došlo k výraznému posunu, ale je to horšie, ako keby tam boli tie kolektory, ktoré sme od začiatku naplánovali," priblížil Pavol Frešo, predseda BSK.

Vedenie BSK pripomenulo, že práve na žiadosť ministerstva dopravy a NDS boli do územného plánu kraja zadefinované kolektory popri celej diaľnici až po Trnavu.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...