Pracoval pre podnikateľa Remetu, teraz šéfuje výstavbe diaľnic

Reklama:

Investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti je Ladislav Dudáš, ktorý pracoval pre firmu, ktorá stavia tunel Višňové. Kandidoval aj za Sieť v komunálnych voľbách.

25. 10. 2016

Zdroj: Marek Poracký, sme.sk

BRATISLAVA. Ešte minulý rok pracoval Ladislav Dudáš pre stavebnú firmu Dúha podnikateľa Miroslava Remetu, dnes šéfuje výstavbe diaľnic na Slovensku. Národná diaľničná spoločnosť má po krátkom čase ďalšieho investičného riaditeľa.

Dudáš vystriedal vo funkcii Vladimíra Drienovského, ktorý bol šéfom investícií NDS za ministra dopravy Romana Brecelyho zo Siete.

V Dúhe Dudáš pracoval v rokoch 2014 až 2015. Svoju prácu ukončil po niekoľkých mesiacoch zo zdravotných dôvodov.

„Pán Ladislav Dudáš u nás pracoval ako finančný manažér a jeho kompetenciou bola príprava investícií, development, riadenie účtovného a finančného oddelenia. Jeho pracovná náplň sa netýkala výroby a realizovania projektov, ale riadenia vlastných investícií a financií,“ povedal majiteľ firmy Miroslav Remeta.

Obozretnosť treba zvýšiť

Dúha s talianskou spoločnosťou Salini Impregilo stavia za 410 miliónov eur vyše sedemkilometrový tunel Višňové s priľahlými diaľnicami. NDS podpísala zmluvu v lete 2014.

„NDS pripravuje a väčšinou aj obstaráva najväčšie investície financované z verejných peňazí. Ak do jej vedenia prichádzajú ľudia, ktorí predtým pracovali pre dodávateľov NDS, považujem to za dôvod na zvýšenú obozretnosť, nie však na ich diskvalifikáciu,“ vraví analytik mimovládnej organizácie INEKO Ján Kovalčík.

Rozhodujúce bude, či tunel Višňové postavia za Dudáša za cenu, ktorá je v zmluve a načas, alebo v novom termíne a cenu cez dodatky zvýšia, dodáva šéf mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.

Diaľničná spoločnosť akýkoľvek konflikt záujmov vylučuje. Dudáš nikdy nebol majetkovo spojený so žiadnou stavebnou spoločnosťou na Slovensku ani nikdy nepôsobil ako člen štatutárneho orgánu, vraví hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

V NDS je podľa Žgravčákovej len jedným zo siedmich členov predstavenstva, a dokumenty vždy pripomienkujú aspoň dvaja členovia. „NDS je zároveň neustále pod kontrolou akcionára – ministerstva dopravy. Zdôraznila, že všetky rozhodnutia a zmluvy a zverejňujú v centrálnom registri zmlúv.

Vplyv na stavbu Višňového vylučuje aj Remeta. Keď firma podávala ponuku do súťaže v roku 2012, nikto z firmy sa s Dudášom podľa neho nepoznal.

Kandidoval za Sieť

Okrem Dúhy Dudáš podľa profesnej siete LinkedIn pracoval aj v Inžinierskych stavbách Košice, robil finančného manažéra. Má minimálne skúsenosti so stavebným sektorom a takmer žiadne s výstavbou diaľnic, hovorí Matej.

Diaľničná spoločnosť však tvrdí, že odborné predpoklady spĺňa, lebo má tri tituly z ekonómie a prax zo stavebných firiem.

V roku 2014 kandidoval v komunálnych voľbách za Sieť na košickom sídlisku Ťahanovce, no neuspel. „O tejto informácii som sa dozvedel prednedávnom. Nikdy som ho nevidel a ani som s ním nerozprával. Nesledujem zmeny v Národnej diaľničnej spoločnosti, ani čo vyštudoval,“ povedal Andrej Hrnčiar, ktorý do Mosta prestúpil práve zo Siete.

Koncom týždňa sa do predstavenstva NDS dostal aj Ľubomír Belfi, ktorý v minulosti pracoval napríklad pre podnikateľov Ivana Kmotríka či Milana Fiľa.

„Do predstavenstva NDS je zvolený do času výberového konania na základe svojich predošlých skúseností a manažérskych zručností,“ napísalo ministerstvo dopravy.

Podrobne monitorujeme:

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...