Práce na prešovskom miniobchvate nabrali rýchle tempo

Reklama:

Prešovčania čakajú na štvorkilometrové predĺženie komunikácie.

09. 08. 2016

Zdroj: Anna Košuthová, Korzár

Reklama:

PREŠOV. Len 20. júna prevzal Doprastav stavenisko a pokračuje v druhej fáze preložky cesty I/68 Prešov, odbočka Škultétyho.

Prešovčania stavbe hovoria miniobchvat. Práce napredujú dynamicky, spomaliť by ich mohlo až horšie počasie v zime.

Komunikácia odkloní tranzitnú dopravu z Košíc smerom do Popradu. To je práve ten moment, ktorého sa  Prešovčania už nevedia dočkať.

Teraz síce musia znášať rôzne obmedzenia, ale stavbárom fandia a pozorne sledujú ich pokroky.

Po mesiaci investor, teda Slovenská správa ciest (SSC), urobil na stavbe kontrolný deň. Cestári napredujú dynamicky, motoristi vnímajú stavebný ruch a aj keď musia znášať isté obmedzenia, prejavili trpezlivosť.

Zaujímalo nás, či sa neobjavili nejaké komplikácie, keďže stavbu dodávateľ preberal na ostro, bez podrobného preskúmania staveniska po predchodcovi.

„Personálne aj strojno-technologické obsadenie na stavbe je dobré. Pravda je, že už v začiatkoch museli opraviť, prípadne vymeniť aj veci, ktoré boli predtým nedotiahnuté či skorodované,“ povedal po kontrolnom dni riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest SSC v Košiciach Jozef Fabián.

Napredujú podľa plánu

Minister dopravy Roman Brecely po znovuotvorení stavby zdôrazňoval, že termín ukončenia miniobchvatu bude marec 2017 a že je to reálny termín. Leto je ideálny čas, ale prídu aj jeseň a zima.

„Stavba je tak rozplánovaná, že sú všetky predpoklady na to, aby mohla byť do deviatich mesiacov od podpisu zmluvy s Doprastavom hotová. Pravda je, že pôjdeme do zimného obdobia a záleží na tom, aké budú klimatické podmienky. Ak by boli dlhodobo nepriaznivé, možno sa termín posunie, ale nebudeme na to tlačiť. Ide nám o kvalitu a nedovolíme, aby sa kvôli termínom ukončovali asfaltobetónové práce v zime,“ dodal Jozef Fabián.

Bude miniobchvat, aj juhozápadný úsek D1

Po zverejnení informácie, že sa ešte tento rok v Prešove začne stavať aj juhozápadný úsek diaľnice D1 medzi ľuďmi rezonujú diskusie, či už nie je neskoro a či bude mať miniobchvat ešte nejaký význam. Podľa Fabiána je taká úvaha nezmysel.

„Predovšetkým to nie je žiadny vnútorný obchvat mesta, ale preložka štátnej cesty na štvorprúdovku. Je nevyhnutná. Doprava cez tento úsek bude stále prúdiť, lebo je zdrojová aj cieľová. Tranzit, ktorý prejde cez diaľničný tunel, bude tvoriť len asi 15 percent, odbremení mesto, ale nosná doprava tu ostane. Preložka má rovnako veľký význam ako juhozápadný úsek diaľnice D1,“ argumentoval Jozef Fabián.

Potvrdil, že posledné sčítanie hustoty dopravy v meste, ktoré sa konalo minulý rok, potvrdilo, že nárast intenzity dopravy je v niektorých úsekoch až o 40-60 %. Hustota dopravy v niektorých úsekoch je až 38-tisíc vozidiel denne.

To je ďalší z dôvodov, prečo Prešovčania tak netrpezlivo čakajú na štvorkilometrové predĺženie komunikácie I. triedy a prepojenie s Nábrežnou komunikáciou.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...

Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať

Necelých 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy má postaviť konzorcium okolo španielskej...

Možno písomnosť doručovať do vlastných rúk, ak sa iným účastníkom doručuje len cez verejnú vyhlášku?

Na pošte som prebral stavebné povolenie doručované do vlastných rúk. Stavebný úrad však niektorým...

Môže súd nariadiť stavebnému úradu vykonanie štátneho stavebného dohľadu?

Žalobca podal obci Hodruša-Hámre, ako príslušnému stavebnému úradu,žiadosť o prešetrenie legálnosti...

Opozícia pre spornú vyvlastňovaciu novelu podáva podnet na Ústavný súd

Sporná novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic...