Nový most cez Váh v Trenčíne už začali stavať

Reklama:

Trenčín spolu s Prešovom totiž radia odborníci k dvom najhorším slovenským mestám z hľadiska dopravy. Dopravná situácia tu je vážna až kritická a to nielen v čase špičiek.

16. 03. 2012

Zdroj: Ľuboslava Sedláková, sme.sk

Po rokoch čakania sa Trenčín už reálne dočkal. V týchto dňoch už začal stavebný ruch na výstavbe nového cestného mostu. Dokončiť ho majú na jeseň 2014.

Trenčín - Nový cestný most sľubovali Trenčanom dlhé roky, od roku 2005 počuli dokonca niekoľko istých termínov začiatku výstavby. Stavba oficiálne začala vlani na jeseň, ľudia unavení sľubmi politikov už ani neverili. „Považovali poklepanie kameňa za marketingový ťah. Ale stavba je dnes realitou, je to historický moment, na ktorý Trenčania čakali trinásť rokov,“ povedal primátor Richard Rybníček.

Stavba sa stala prioritou ministerstva dopravy. Trenčín spolu s Prešovom totiž radia odborníci k dvom najhorším slovenským mestám z hľadiska dopravy. Dopravná situácia tu je vážna až kritická a to nielen v čase špičiek.

Podľa riaditeľa Slovenskej správy ciest Pavla Pavláska využili zimu na prípravné práce a akonáhle sa zlepšilo počasie začali aj so samotnou výstavbou.  Ani on, ani primátor nepredpokladajú, že by po nástupe novej vlády mohlo dôjsť k zastaveniu výstavby mosta. „Toto nie je o politike, ale o verejnom záujme a potrebách obyvateľov Trenčína,“ skonštatoval Rybníček.

Pavlásek doplnil, že nevidí jediný dôvod, aby sa stavba zastavila. „Nová vláda ju má nachystanú ako na tácke,“ povedal s tým, že všetky zmluvy, vrátane zmluvy so zhotoviteľom, či o poskytnutí nenávratných finančných prostriedkov sú podpísané.

Hlavný most bude dlhý cez pol kilometra, celá dĺžka stavby bude viac ako dva a pol kilometra. Pozostáva z takmer stovky objektov, ďalších mostných objektov, ktoré pôjdu ponad ulice Ľudovíta Stárka a Biskupickú a nad cestu a železnicu. Súčasťou projektu sú štyri križovatky, dve mimoúrovňové. Spojí mesto s diaľničným privádzačom, priemyselnou zónou, nákupnou zónou a najväčším sídliskom Juh. Je prvou etapou plánovaného juhovýchodného obchvatu mesta.

Náklady na výstavbu mostu sú cca 36 miliónov eur, stavia sa za európske peniaze, pätnásť percent nákladov hradí štát z rozpočtu. „Z nákladov sú najdôležitejšou položkou mostové konštrukcie s nákladom okolo jedenásť miliónov, terénne úpravy budú stáť dva milióny a prípojky okolo troch miliónov eur,“ ozrejmila ekonomická riaditeľka zhotoviteľa stavby spoločnosti Zipp Zuzana Bednárová.

Predpokladané náklady boli viac ako osemdesiat miliónov eur, konzorcium firiem, ktoré most stavia, cenu znížilo o tretinu. Zdôvodnilo to poklesom cien vstupov, priebehom prác najmä v letnom období i silnou konkurenciou v stavebníctve. Na prácach sa budú podieľať ako zmluvní dodávatelia aj viaceré spoločnosti regiónu. Termín dokončenia, jeseň 2014, sa firmy pokúsia skrátiť. „Približne o šesť mesiacov,“ dodal Pavlásek.

Celý význam stavby sa prejaví až po dobudovaní aj juhovýchodného obchvatu. Ten by sa mal začať stavať po dokončení mostu v roku 2014. „Už rokujeme so Slovenskou správou ciest,“ doplnil Rybníček.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...