Najdrahšia diaľnica je tá prázdna, nie tá, ktorá sa nepostaví

Reklama:

Projekt Hodnota za peniaze je za prvou métou. Mení sa systém pozerania sa na investičné projekty v štáte.

13. 01. 2017

Zdroj: vyvlastnenie.sk

Reklama:

Štefan Kišš, riaditeľ Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií, povedal pre Trend:

Našim zadaním nie je šetriť peniaze, ako sa mylne častokrát interpretuje, ale poskytnúť občanom lepšiu hodnotu za vynaložené peniaze.

Prvou zásadou pri rozmýšľaní nad projektmi je stanoviť si jasný cieľ. Cieľom samotného projektu Hodnota za peniaze je:

  1. hodnota - hľadať viac hodnoty v službách poskytujúcich štátom/zlepšovať blahobyt občanov
  2. úspora verejných financií
  3. prepojenie s rozpočtom
  4. analytické kapacity štátu a dáta a metodiky
  5. meniť kultúru rozmýšľania o verejných rozhodnutiach, politikov aj verejnosti

Slovensko potrebuje rýchlejšie, bezpečnejšie a komfortnejšie cesty. Otázka väčšinou nestojí, či niekde postaviť diaľnicu (alebo rýchlostnú cestu) alebo nie, ale na akej trase, v akom rozsahu a v akom poradí. Lebo zdroje sú obmedzené a modernizačný dlh má Slovensko aj v iných oblastiach.

Najdrahšia diaľnica je v skutočnosti tá prázdna, nie tá, ktorá sa nepostaví.

Narážal tým na nedávne vyjadrenia ministra dopravy Érseka, že najdrahšia diaľnica je tá, ktorá sa nepostaví.

Odkaz na celý článok v Trende je nižšie.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...

Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať

Necelých 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy má postaviť konzorcium okolo španielskej...

Možno písomnosť doručovať do vlastných rúk, ak sa iným účastníkom doručuje len cez verejnú vyhlášku?

Na pošte som prebral stavebné povolenie doručované do vlastných rúk. Stavebný úrad však niektorým...

Môže súd nariadiť stavebnému úradu vykonanie štátneho stavebného dohľadu?

Žalobca podal obci Hodruša-Hámre, ako príslušnému stavebnému úradu,žiadosť o prešetrenie legálnosti...

Opozícia pre spornú vyvlastňovaciu novelu podáva podnet na Ústavný súd

Sporná novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic...