Na diaľnicu do Žiliny asi ďalšia miliarda z rozpočtu

Reklama:

"Minulý týždeň sme sa s ministrom financií skoro dohodli, že vzhľadom na priaznivý vývoj príjmov a výdavkov ŠR sa dá o takomto navýšení uvažovať," uviedol v pondelok na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič.

31. 05. 2004

Zdroj: SITA

Určité problémy nastali pri odsúhlasení zmien územného plánu v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 Ladce-Žilina v meste Považská Bystrica

Bratislava - Na výstavbu úseku diaľnice D1 Vrtižer-Hričovské podhradie by sa v tomto roku zo štátneho rozpočtu (ŠR) mala dodatočne presunúť 1 mld. Sk. "Minulý týždeň sme sa s ministrom financií skoro dohodli, že vzhľadom na priaznivý vývoj príjmov a výdavkov ŠR sa dá o takomto navýšení uvažovať," uviedol v pondelok na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič. Slovensko by tým pádom nemuselo na výstavbu čerpať prostriedky z úveru Európskej investičnej banky (EIB), ktorý mal byť pôvodne zdrojom financovania výstavby tohto úseku v tomto roku. "Navýšenie zo ŠR je reálnejší zdroj, ak by sa to nepodarilo, je tu ešte rezerva z EIB," dodal. K dobudovaniu diaľnice D1 Ladce-Sverepec do konca roku 2006 sa SR zaviazala v zmluve s juhokórejskou automobilkou Kia Motors.

Určité problémy nastali pri odsúhlasení zmien územného plánu v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 Ladce-Žilina v meste Považská Bystrica. Ako ďalej informoval generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor, mesto Považská Bystrica nemalo problémy s odsúhlasením územných zmien, niektorí občania však protestujú proti výstavbe ciest v meste, ktoré sú pri tomto projekte nadväznou investíciou SSC. Mesto však so svojimi občanmi rokuje a podľa generálneho riaditeľa SSC by územné rozhodnutie mohli získať už tento rok. "Myslím si však, že každý už pochopil, že diaľnica D1 v úseku Považská Bystrica nemá ďalšiu alternatívu jej vedenia," dodal.

Minister Prokopovič však pred dvoma týždňami podal na SSC jeden z viacerých podnetov týkajúcich sa pomalosti výstavby jednotlivých úsekov, konkrétne úseku Ladce-Sverepec. "Často chodím po týchto úsekoch a mám pocit, že tempo prác na tomto úseku nenasvedčuje tomu, že by sa tu do konca roka malo preinvestovať 1,5 mld. Sk," uviedol. Ako ďalej dodal, aj preto sa s riaditeľom SSC dohodli na spoločnom kontrolnom dni, pričom aj v budúcnosti chce podrobne sledovať práce na diaľnici D1. "Netvrdím, že sa tam nerobí, ale nerobí sa s takou intenzitou, ako by sa malo," uviedol Prokopovič, podľa ktorého je úsek Ladce-Sverepec na tento rok z hľadiska výstavby diaľnice D1 prioritou.

V tomto roku bude podľa pôvodných plánov stáť výstavba diaľnice do Žiliny 4,82 mld. Sk, v budúcom roku to bude 5,656 mld. Sk, v roku 2006 ďalších 9,374 mld. Sk a v roku 2007 by to malo byť 2,6 mld. Sk. Vzhľadom na termín dokončenia diaľnice však bude treba výkony plánované na rok 2007 presunúť na skoršie roky. Úsek D1 Ladce - Sverepec o dĺžke 9,94 km sa už stavia a celkovo by mal štátny rozpočet stáť 4,156 mld. Sk. Úsek D1 Sverepec - Vrtižer v dĺžke 9,81 km plánuje rezort dopravy prefinancovať z kohézneho fondu Európskej únie. Viac ako 13,46 km diaľnice Vrtižer - Hričovské podhradie postaví spoločnosť Doprastav. Prostriedky na tento úsek by mala získať práve zo spomínaného presunu zo štátneho rozpočtu, prípadne z úveru EIB. Čo sa týka diaľničného privádzača Strážov-Žilina, ktorý je dlhý 2,55 km, pôjde podľa Faktora len o rozšírenie v súčasnosti existujúcej cesty na štyri prúdy. Náklady sa v tomto prípade odhadujú na 328 mil. Sk.

Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...

Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať

Necelých 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy má postaviť konzorcium okolo španielskej...

Možno písomnosť doručovať do vlastných rúk, ak sa iným účastníkom doručuje len cez verejnú vyhlášku?

Na pošte som prebral stavebné povolenie doručované do vlastných rúk. Stavebný úrad však niektorým...