Mýto má dva dodatky k zmluve

Reklama:

Zmluva k mýtnemu tendru má mať dva dodatky. Včera ich Národná diaľničná spoločnosť zverejnila na svojej stránke. Nemajú ovplyvniť cenu za mýto.

28. 10. 2009

Zdroj: Daniela Krajanová, sme.sk

Bratislava - Národná diaľničná spoločnosť a prevádzkovateľ mýta - firma SkyToll - sa dohodli na doplnení mýtnej zmluvy. Výsledkom sú dva dodatky, ktoré včera štátna akciovka zverejnila na svojej internetovej stránke.

Prvý dodatok má za cieľ zjednodušiť účtovanie príjmov z výberu mýta. Druhý zavádza novú možnosť platby pre dopravcov pri používaní spoplatnených úsekov ciest. Od budúceho roka tak budú môcť napríklad mýto platiť nielen prevodom či bankovou kartou, ale aj palivovými kartami.

Zaujímavosťou druhej mýtnej novinky je, že zo 17 strán mýtneho dodatku je šesť úplne bielych. Čo sa na týchto stranách píše, sa čitateľ nedozvie ani v obsahu dodatku. Ten totiž uvádza názvy prvých troch kapitol, a potom pokračuje až pri siedmom bode.

Biele strany vysvetľuje Národná diaľničná na svojej stránke obchodným tajomstvom:  „Uvedené časti sa týkajú predovšetkým technického riešenia systému, čiže know-how spoločnosti." Na prázdnych stranách sa má v nevybielenom origináli písať aj o poplatkoch za používanie systému palivových kariet. O nich podľa štátnej diaľničnej stále prebiehajú rokovania medzi SkyTollom a vydavateľmi palivových kariet.

Ani jeden z dodatkov nemá meniť cenu za mýtny systém. Mýto má vyjsť na 852 miliónov eur. S takouto sumou totiž zakladatelia spoločnosti SkyToll uspeli v mýtnom tendri. O zákazku nemuseli s nikým súťažiť, keďže Národná diaľničná troch lacnejších uchádzačov z tendra vyradila. Ako sa zmluva s víťazom najväčšieho tendra vyvíja, však nie je ľahké zistiť. Skúsenosti s tým má  Peter Wilfling z organizácie Via Iuris.

Na dodatky sa najprv pýtal ministerstva dopravy. Odpovedalo mu, že „nedisponuje požadovanou informáciou". Žiadosť zaslal aj Národnej diaľničnej. Tá mu v lehote stanovenej zákonom o slobodnom prístupe k informáciám odpovedala, že dodatky sú dva. Zverejniť ich plánovala do konca minulého týždňa. Už to bolo po zákonnej lehote. „Lehota je osem pracovných dní. Ak to bolo zverejnené tento pondelok, lehota bola zmeškaná."

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...