Minister dopravy Árpád Érsek podporuje obchvat Prešova, ale definitívne rozhodnutie je v iných rukách

Reklama:

Minister dopravy spochybnil analýzu rezortu financií, ktorá poukázala na lacnejšie alternatívy.

13. 02. 2017

Zdroj: Martin Odkladal, hnonline.sk

Reklama:

Šéf rezortu dopravy Árpád Érsek ide presadiť výstavbu obchvatu Prešova. A to aj napriek tomu, že analytický tím ministerstva financií tvrdí, že stavba bude stáť o niekoľko stoviek miliónov viac ako iná možná alternatíva.

Érsek tvrdí, že celý problém je odkomunikovaný s Petrom Kažimírom. „Bol som v Prešove. Situáciu treba riešiť. Nemá význam tento úsek odďalovať,“ vyhlásil.

Chybu spravilo ministerstvo financií

Minister dopravy ďalej povedal, že Kažimíroví analytici urobili vo svojich výpočtoch chyby. Do svojej analýzy totiž zahrnuli len čisto diaľničný úsek, ale do obchvatu mali zarátať aj ďalšie nadväzujúce cesty a križovatky.

Po takomto zohľadnení potom cena nevyzerá až tak premrštene. Svoje tvrdenia minister dopravy oprel o analýzu Ústavu súdneho inžinierstva, ktorý došiel k záveru, že stavba je predražená len o 6 percent.

Zníženie ceny

Šéf rezortu dopravy chce na základe tejto analýzy iniciovať stretnutie s víťazom tendra, aby sa našla nejaká úspora.

„Nemienim hazardovať s finančnými prostriedkami štátu. Na rade je ministerstvo životného prostredia, ktoré musí schváliť dopady na životné prostredie v priebehu tohto roka, aby sa mohlo začať stavať,“ dodal.

Pôvodná cena obchvatu by mala dosiahnuť 900 miliónov eur.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...

Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať

Necelých 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy má postaviť konzorcium okolo španielskej...

Možno písomnosť doručovať do vlastných rúk, ak sa iným účastníkom doručuje len cez verejnú vyhlášku?

Na pošte som prebral stavebné povolenie doručované do vlastných rúk. Stavebný úrad však niektorým...

Môže súd nariadiť stavebnému úradu vykonanie štátneho stavebného dohľadu?

Žalobca podal obci Hodruša-Hámre, ako príslušnému stavebnému úradu,žiadosť o prešetrenie legálnosti...

Opozícia pre spornú vyvlastňovaciu novelu podáva podnet na Ústavný súd

Sporná novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic...