Mesto plánuje vyvlastniť pozemky na Vlárskej

Reklama:
29. 06. 2004

Zdroj: Dan Sládek, SME

Mestská organizácia Generálny investor Bratislavy plánuje dobudovať cestnú komunikáciu na Vlárskej ulici na Kramároch. Mala by tam byť cesta, po ktorej budú môcť premávať autá aj vozidlá MHD. Mesto plánuje Vlársku rozšíriť najmä v jej hornej časti, ktorá sa začína za viaduktom nad Magurskou. Horný úsek ulice je však na to úzky. Samospráva preto musí majiteľom tamojších rodinných domov za trhové ceny vyvlastniť malé časti pozemkov, na ktorých stoja ploty. Na rozšírenie hornej časti ulice mesto potrebuje na jej oboch stranách získať približne dva až tri metre z jednotlivých pozemkov. Zámer vykúpiť časti pozemkov schválilo mestské zastupiteľstvo.

Mnohí obyvatelia Vlárskej však s týmto zámerom nesúhlasia. Jeden z majiteľov rodinných domov vyjadril nesúhlas s týmto riešením priamo na zasadnutí zastupiteľstva. "Stavali sme tu naše domy koncom sedemdesiatych rokov, vtedy žiadny zámer rozšíriť ulicu a zaviesť na nej obojsmernú premávku neexistoval," povedal za obyvateľov Marián Hargaš. Podľa neho hrozí, že vodiči si budú tadeto skracovať cestu na Kolibu namiesto toho, aby použili pôvodnú cestu, ktorá sa začína na Podkolibskej ulici pri hlavnej stanici. "Vhodnejšie by bolo rozšíriť horný úsek Bárdošovej, ktorý je rovnobežný s hornou časťou Vlárskej a navyše je zastavaný iba z jednej strany." Marián Hargaš považuje tento zámer za zbytočné plytvanie peňazí. "Len majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov sa odhaduje na približne tridsať miliónov."

Na rokovaní vysvetľoval zámer mesta z odbornej stránky viceprimátor pre dopravu Karol Kolada. "Bárdošova ulica nie je vhodná na obojsmernú premávku. V súčasnosti tu jazdia v oboch smeroch len autá, a už to nám robí obrovské problémy."

Mesto má projekt rozšírenia a spojazdnenia Vlárskej ulice pripravený už viacero volebných období. "Most nad Magurskou, ktorý sa pre tento účel pred mnohými rokmi budoval, ešte stále nikam nevedie," skonštatoval Kolada. Táto časť Bratislavy podľa neho nevyhnutne potrebuje druhú prístupovú cestu. Komunikácia, ktorá sa začína na Podkolibskej ulici za železničným nadjazdom pri hlavnej stanici a končí sa na Jeséniovej, je totiž dnes jedinou cestou pre autá aj MHD. V prípade jej nevyhnutnej uzávierky by bola Koliba odrezaná od verejnej dopravy. Popri tejto ceste je navyše vedená jediná kanalizácia pre obyvateľov Koliby, ktorá dnes už nemá dostatočnú kapacitu. Na Vlárskej plánuje mesto vybudovať aj ďalšiu kanalizáciu pre obyvateľov Koliby a Kramárov.

Dobudovaná a rozšírená Vlárska ulica by mala ústiť na Kolibe na Jeséniovej, kde je konečná trolejbusov. Horný úsek ulice sa dnes končí pozemkom, ktorý prepojeniu s Kolibou zatiaľ stojí v ceste. Táto parcela je však majetkom mesta, terajší majiteľ ju má len dočasne prenajatú. Mesto na nej postaví posledný úsek vozovky na Vlárskej s dĺžkou približne 50 metrov.

Mesto bude vykupovať dotknuté časti pozemkov za trhovú cenu, ktorú určí posudok súdneho znalca. 

Podrobne monitorujeme:

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...