Mesto i investor monitorujú situáciu pri Auparku

Reklama:

Kolóny áut, ktoré sa tvorili v utorok na Štúrovej či Jantárovej ulici po zavedení dopravných zmien kvôli výstavbe Auparku, boli len slabým čajovým odvarom oproti včerajšej rannej špičke. Vozidlá zahltili ulice Palackého, Jantárovú, Štúrovu, Bajzovu, Protifašistických bojovníkov, linky MHD meškali v priemere asi 10 minút.

21. 01. 2010

Zdroj: Miroslav Sambor, Korzát

Tvoria sa kolóny, spoje meškali asi 10 minút

Košice - Ráno si nepomohli ani vodiči, ktorí sa chceli vyhnúť križovatke Palackého-Jantárová-Protifašistických bojovníkov-Námestie osloboditeľov a zvolili jazdu do centra mesta po Rastislavovej. Krátko po 8.00 hod. tam stáli v rade dlhom možno kilometer i viac.

DPMK je pripravený konať

Monika Murová z košického dopravného podniku (DPMK) nás včera informovala, že sa vraj dopravná situácia v okolí Námestia osloboditeľov vyvíjala včera tak, ako v DPMK predpokladali.

"Počas rannej špičky dochádzalo k zápcham, linky MHD meškali približne desať minút," povedala nám Murová. "Bolo to najmä preto, lebo motoristi nerešpektovali zákazy odbočenia z ulice Protifašistických bojovníkov vľavo na námestie, bočili priamo na Rooseveltovu ulicu bez toho, aby išli po obchádzkovej trase popod most smerom k Jakabovmu palácu. Treba počkať niekoľko dní, motoristi si musia na dopravné zmeny najprv zvyknúť, potom uvidíme."  

Vedenie DPMK je pripravené, ak by problémy pretrvávali, zaviesť v MHD opatrenia, ktoré by prípadnú nepriaznivú situáciu eliminovali na čo najmenšiu mieru.

Monitorujú dopravnú situáciu

Podľa Jaroslava Vrábľa, vedúceho komunikačného referátu Magistrátu mesta Košice, stav dopravy v dotknutej lokalite podrobne monitorujú zástupcovia investora Auparku, dopravnej polície i mesta.

"Mnohí vodiči sa zrejme až na základe vlastnej skúsenosti rozhodnú, či budú aj v nasledujúcom období využívať túto, alebo uprednostnia alternatívne trasy," uviedol včera Vrábeľ. "Zvoliť inú trasu odporúčame najmä počas dopravnej špičky. Ráno by sa mali tejto lokalite vyhnúť hlavne vodiči prichádzajúci do centra cez Palackého od Prešovskej-Sečovskej a z Južného nábrežia. Popoludní odporúčame, aby si inú trasu zvolili predovšetkým motoristi, ktorí odchádzajú z centra cez Palackého zo smeru od Štúrovej a Jantárovej."

Vedenie mesta vodičov prosí, aby rešpektovali dočasné dopravné značenia, najmä: zákaz odbočenia vľavo z Protifašistických bojovníkov na Rooseveltovu pre osobné autá, ako aj zákaz zastavenia na Rooseveltovej ulici vedľa parčíka, čo by mohlo obmedzovať autobusovú dopravu.

Čo nespokojných Košičanov zaujíma?

Na otázky a podnety odpovedal v internetovej diskusii Pavel Titl, dopravný inžinier z Košíc.

Prečo môžu pri krytej plavárni odbočovať doľava na námestie iba autobusy MHD a nie aj iné motorové vozidlá?

"Keby sa nechalo odbočenie doľava aj pre individuálnu automobilovú dopravu, v priebehu minúty by sa upchala celá križovatka Palackého-Jantárová a doprava na vstupoch (Palackého-Jantárová-Námestie osloboditeľov) by skolabovala."

Prečo neotvorili dočasne pre autá križovatku Južná trieda-Štúrova (medzi pamätníkmi na námestí)?

"Medzi pomníky sa autá púšťať nedajú, nastali by kolízie s električkami. Je pripravený variant zmeny zjenosmernenia Pribinovej ulice a možnosť vjazdu do centra mesta v smere zo Štúrovej doľava, poza Dargov po Mojmírovej a doľava do Pribinovej s pokračovaním po Rooseveltovej a ďalej, napr. do Puškinovej."

Problémy sú aj na Štefánikovej v smere od Palackého pri výjazde autobusov MHD zo Staničného námestia do zúženého jazdného pruhu.

"Svetelná signalizácia pri plavárni vytvára v koryte v smere od Palackého v každom cykle 30-sekundovú medzeru - vtedy majú zelenú chodci cez komunikáciu ku plavárni. Postačuje to na to, aby zo Staničného námestia bez problémov vyšli autobusy MHD aj autá. Zozipovanie Štefánikovej umožňuje j zatočiť vľavo, naspäť k Sennému trhu."

Ak z Palackého na Protifašistických bojovníkov majú autá na odbočenie iba jeden jazdný pruh, čo by mohlo spôsobiť zahltenie Prešovskej-Sečovskej?

"Od včera slúžia vodičom na odbočenie doprava z Palackého dva jazdné pruhy."
Dopravný podnik poukázal na možnú stratu cca 30 000 eur za kilometre, ktoré navyše najazdia po obchádzkach linky MHD. Košičania tvrdia, že straty by nemalo zaplatiť zo svojej rezervy mesto, ale investor Auparku.

"Obchádzková trasa pre autobusy DPMK cez Rooseveltovu má dĺžku 435 metrov, pôvodná trasa sa tak predĺžila iba o 155 metrov. Ak to robí za rok cca 30 000 eur, je to na zamyslenie."

Dopravný expert Pavel Titl. "Je potrebné vyčkať pár dní, situácia sa upokojí."

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...

Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať

Necelých 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy má postaviť konzorcium okolo španielskej...

Možno písomnosť doručovať do vlastných rúk, ak sa iným účastníkom doručuje len cez verejnú vyhlášku?

Na pošte som prebral stavebné povolenie doručované do vlastných rúk. Stavebný úrad však niektorým...