Elektronické mýto sprevádza chaos

Reklama:

Hoci vedenie spoločnosti Skytoll tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, nie je to pravda. Nedokážem potvrdiť ani vyvrátiť informácie z médií, ale môžem poskytnúť reálne skúsenosti vodičov, ktorých poznám.

04. 01. 2010

Zdroj: Jozef Drahovský, sme.sk

Kontaktné miesto: Incheba
Čas: pondelok (4.1.2010) predpoludním

Pracovník na priehradke odmietol povedať svoje meno alebo sa inak identifikovať.

Prvý problém

Prvý problém vznikol pri pokuse zaregistrovať vozidlo N1 (nákladné), ktoré má platnú diaľničnú nálepku do 3,5 tony. Vodič chce dnes ísť s vozíkom po diaľnici, pričom súprava v súčte presahuje maximálnu prípustnú hmotnosť 3,5 tony o 10 kg.

Odpoveďou bolo, že zaregistrovať áno. Pracovník však už ďalej nevedel povedať, či treba mať palubnú jednotku trvale zapnutú, alebo je potrebné ju pripájať na napätie len vtedy, keď je za autom pripojený prívesný vozík.

Ak by ju mal vodič zapnutú trvale, splní síce povinnosť v návode, ale zúčtuje mu aj úseky, na ktorých prívesný vozík pripojený nemá a poplatok za využívanie diaľnice má zaplatený formou diaľničnej nálepky.

Druhý problém

Druhý problém nastal, keď sa vodič rozhodol riešiť situáciu pripojením vozíka za vozidlo M1 (osobné). Nemenovaný pracovník tvrdil, že aj toto vozidlo potrebuje palubnú jednotku, pretože súčet maximálnej prípustnej hmotnosti je nad 3,5 tony.

To už bolo aj na mňa veľa, lebo elektronický výber mýto sa aj podľa vysvetlenia ministerstva dopravy vzťahuje na osobné vozidlá, len ak sú určené na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča. Čiže, elektronické mýto pre kategóriu vozidiel M1 neplatí, platí však pre kategórie M2 a M3.

Nezodpovedané otázky

Asi pred dvomi mesiacmi som adresoval otázku spoločnosti Skytoll, ako je to s elektronickým spôsobom výberu mýta a vozidlami M1 a N1. Lenže, spoločnosť Skytoll neodpovedala, hoci z iných zdrojov mám potvrdené, že otázku dostali.

Preto teraz verejne vyzývam vedenie spoločnosti Skytoll, ktoré tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, aby odpovedala na nasledujúce otázky ktoré aktuálne trápia vodičov:

Kedy začnú vodičom poskytovať pravdivé a jednoznačné informácie na obsluhu palubnej jednoty pri jej použití na vozidlách N1?

Kedy vyškolia svojich pracovníkov aby postupovali v súlade platnou legislatívou v prípade osobných vozidiel M1? 

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...