Cesty v rannej špičke praskajú vo švíkoch

Reklama:

Ako to vyzerá počas rannej špičky na prešovských cestách? Presvedčili sme sa o tom na vlastnej koži, testovali sme jazdu mestom.

09. 04. 2009

Zdroj: Michal Frank, Ján Leško, Korzár

Prešov - Streda ráno. Čas od 6.45 do 8.00 hod. Najazdili sme spolu 28 kilometrov. Obišli sme širšie centrum mesta, sídliská II, III, Sekčov, Šváby, vyskúšali zelenú vlnu, či kľúčové križovatky so svetelnou signalizáciou. Na jazdu sme si vybrali pokojný deň, na prešovské pomery bola plynulá, počasie optimálne. Dopravné problémy na niektorých úsekoch však vyplávali na povrch aj pri tomto teste.

Pred siedmou ráno boli pomerne prázdne cesty. Jediné bezplatné parkovisko v úzkom centre, pod Divadlom Alexandra Duchnoviča, je ešte o 6.50 poloprázdne. Dominuje mu veľká mláka, popri ktorej sú menšie kaluže, a to už vyše týždňa nepršalo a bolo teplo.

6.53 - Obrancov mieru

Cesty sa už začínajú zapĺňať. Po Ul. 17. novembra (po hlavnej) sa presúvame pomaly. Pred križovatkou z Obrancov mieru na Sídlisko III neutrafil jeden kamión správny pruh, ale stihol sa včas zaradiť, takže veľká kolóna sa nevytvorila.

5.56 - Sídlisko III

Smer do mesta je zaplnený, viacero značiek naznačuje, že túto cestu ako rýchlejšiu smerom do centra využívajú vodiči zo smeru Sabinov a Stará Ľubovňa. Odľahčujú tým Sabinovskú.

7.00 - Vychádzame zo Sídliska III

Vychádzame zo Sídliska III na Sabinovskú pri križovatke so Šidlovcom. Prechádzame na počudovanie hladko, ťažkosti sa dostavia až o niekoľko sto metrov ďalej.

7.04 - Najväčšia kolóna

Sme na Sabinovskej, pri "Mičurinke" a už ostávame stáť v kolóne. Ťažké to majú aj chodci, ktorí márne čakajú na priechode. Cez semafor na odbočku sa dostávame o 7.11. Osemstometrový úsek sme teda prešli za 7 minút. Podľa skúseností vodičov je to však ešte dobrý čas. Púšťame ešte húkajúcu sanitku a chodcov, ktorí majú zelenú, okolo nás práve preletel bezohľadný vodič na passate.

7.14 - Vajanského

Prechádzame hladko. Kolóny boli z druhej strany, smerom do centra mesta.

7.16 - Rusínska cesta

Je priepustná. Menšiu kolónu vytvárame my dodržaním predpísanej päťdesiatky. Tentoraz nekomplikujú jazdu po tejto komunikácii kamióny, ktoré zvyčajne spôsobujú zápchy.

7.19 - Menšia kolóna

Vchádzame na križovatku od Sekčova smerom na Šváby, kde sme nečakali ťažkosti. No vyskytli sa. Stojíme v menšej kolóne. Zaujme "šikovný" chodec, ktorý sa pustí pomedzi autá cez štyri pruhy. Jeden z vodičov to vzdáva, presunie sa do pruhu odbočujúceho smerom k stanici. Čakáme. Tri zelené nestíhame. Na tú tretiu prejdú tri vozidlá, my sa posúvame o ani nie desať metrov. Ideme na ďalšiu zelenú, čas 7.25.

7.28 - Pri Baumaxe

Hladko prechádzame križovatkou pri Baumaxe. Smerujeme naspäť na Sekčov, otestovať zelenú vlnu a starú cestu popod Tábor. Ideme po zelenej vlne, tá pre nás končí na svetelnej križovatke Rusínska - Ul. arm. gen. Svobodu o 7.32.

7.33 - Čakanie na odbočenie

Bočíme na starú cestu na Ulici Pod Táborom. Máme šťastie, pred nami je len jedno auto. Napriek tomu čakáme na odbočenie 4 minúty. A za nami sa začína vytvárať kolóna siedmich áut. Pri odbočovaní na Plzenskú sú pred nami 4 autá. Na tejto odbočke to niekedy závisí od ohľaduplnosti vodičov na hlavnej ceste, či pustia pri veľkej kolóne autá zabočiť.

7.38 - Ďalšia kolóna

Stojíme v ďalšej kolóne na Plzenskej, chcem odbočiť na Masarykovu smerom k centru. Pred nami je 7 automobilov, za nami ďalšie, až po stavebnú priemyslovku. Prechádzame však hladko, len s dvojminútovým zdržaním.

7.41 - Opäť zdržanie

Čakáme na semaforoch, odbočujeme na Grešovu. Na konci Grešovej, smerom na Vajanského, prechádzame až na druhú zelenú, zdržanie je znovu 2 minúty.

7.45 - Na druhý raz

Na druhý raz prechádzame semaformi z Vajanského smerom k veľkej križovatke. Horšie sú na tom tí, ktorí prichádzajú do mesta z hlavného ťahu od Vranova.

7.47 - Levočská ulica

Blížime sa k odbočke doľava, na Urbánkovu. Kolóna pred nami vyzerá hrozivo. Pred nami je vyše 20 áut, za nami pribúdajú ďalšie. Od rannej dopravnej kalamity zachraňuje vodičov prichádzajúci vlak. Závory šli dole, tým pádom vodiči nemuseli dávať prednosť oprotiidúcim vozidlám a mohli pokojne odbočiť vľavo.

7.55 - Ako na autodróme

Prechádzame Pavlovičovým námestím asi tridsiatkou. Máme pocit, že sme na autodróme, hádže to s nami poriadne.

7.59 - Konečne koniec

Parkujeme pri redakcii na Jarkovej. Bezpečne sme došli, na prešovské pomery to bola celkom pohodová jazda.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...