Ak sa podľa starostu Dunajskej Lužnej Cingela výstavba R7 neurýchli, skolabuje v okolitých obciach doprava

Reklama:

Simon: Obyvatelia južného Slovenska podporujú výstavbu R7

31. 08. 2008

Zdroj: SITA

Bratislava - Obyvatelia obcí z južného Slovenska podporujú výstavbu rýchlostnej komunikácie R7. Pre agentúru SITA to povedal poslanec NR SR Zsolt Simon (SMK), ktorého petičný výbor poveril zastupovaním v styku s orgánmi verejnej správy. Mnohí sú podľa neho presvedčení o tom, že táto cesta mala byť vybudovaná už dávno. "Ľudia chcú mať cestu do hlavného mesta. Vyriešilo by to problém nielen na juhu Slovenska, ale aj Bratislavy, pretože by sa tým odľahčila diaľnica D1," vysvetlil. Občania podľa neho vyjadrili svoje pozitívne ohlasy aj svojimi podpismi pod petíciu za neodkladné začatie výstavby R7, pod ktorú sa podpísalo viac ako 40 000 ľudí. Simon tiež uviedol, že začiatkom septembra sa stretne so starostami južného Slovenska, na ktorom zhodnotia úspešnosť kampane, výsledky ankety i petície a dohodnú sa na ďalších konkrétnych krokoch. Zároveň doplnil, že v priebehu septembra by chce v petičnej akcii ešte pokračovať, informovali by vodičov a zbierali ďalšie podpisy pri príjazdovej komunikácii do Bratislavy i v smere von z mesta. "Chceme upozorniť na to, že vláda vykazuje vysoký hospodársky rast, no nepostupuje regulárne, nedáva peniaze na rozvoj regiónu ale na pochybné tendre," myslí si Simon.

Verejnosť si mohla v ankete vybrať z dvoch možností, kade by mala rýchlostná komunikácia viesť. Podľa starostu obce Dunajská Lužná Ladislava Cingela si mohli vybrať južnú alebo severnú cestu. Obe sa pritom majú napojiť z križovatky budúceho nultého obchvatu diaľnice D4. Južná trasa - variant A - by prechádzala neďaleko chránenej krajinnej oblasti Dunajské luhy, voči čomu mali podľa starostu výhrady najmä ochranári. Severná trasa - variant C - by viedla od Podunajských Biskupíc, cez Rovinku, Dunajskú Lužnú až po Šamorín. Ako pre agentúru SITA Cingel tiež povedal, obecné zastupiteľstvo podporuje variant C. Obe riešenia by však týmto lokalitám podľa neho pomohli, pretože by odbremenili cesty, ktoré sú denne zahltené autami. "Tranzitujúce autá zo susedného Maďarska, ktoré nesmerujú do Bratislavy, by totiž pred Dunajskou Lužnou vyšli na mimoúrovňovú križovatku R7 a nevznikali by dopravné kolapsy," vysvetlil. R7 je podľa Cingela potrebná aj preto, lebo v okolitých obciach prebieha stavebný boom, sťahujú sa sem ľudia a potrebujú sa dostať rýchlo a bezpečne do iných miest a oblastí. Ak sa výstavba rýchlostnej cesty neurýchli, môže tu podľa starostu skolabovať doprava. Cingel dodal, že nezáleží na tom, ktorý z variantov sa zvolí, dôležité je, aby sa s výstavbou rýchlostnej komunikácia začalo čo najskôr. R7 by mohli začať budovať až v roku 2013, tie pesimistické odhady podľa starostu hovoria aj o roku 2016.

Starostovia obcí z južného Slovenska spustili petíciu v polovici apríla. Okrem neodkladného začatia výstavby cesty žiadajú vládu aj o to, aby každý rok vyčlenila z prostriedkov určených na budovanie diaľnic a rýchlostných komunikácií pomernú čiastku aj do regiónu južného Slovenska, respektíve na túto cestu. "Nechceme byť druhoradým regiónom. Aj my chceme mať šancu," uviedol Simon. Zároveň povedal, že to nie je ani o národnosti, ani o politike, ale o možnosti ďalšieho rozvoja regiónu, v ktorom žije viac ako jeden milión obyvateľov.

Rýchlostná komunikácia R7 by podľa Simona mala viesť južnými okresmi od Bratislavy po Košice a potom na východné hranice. Pod petíciou za vybudovanie rýchlostnej komunikácie R7 sa podpísali starostovia obcí Dunajská Lužná, Rovinka, Šamorín, Dunajská Streda, Nové Zámky, Želiezovce, Kolárovo, Šahy a Tornaľa.

Úradné dokumenty

Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom

O verejnom záujme sa rozhoduje v správnom konaní, upozorňuje ministerstvo dopravy

Poslanci za SaS navrhli zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Poslanci z klubu SaS chcú zrušiť zákon, ktorý umožňuje vyvlastňovanie

Poslanci tvrdia, že zákon umožňuje vyvlastňovanie v súkromnom záujme.

Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky

Šéf vládnej strany Most-Híd Béla Bugár uzavrel s diaľničiarmi dodatok, na prenájme pozemkov zarobí...

Ako ste vnímali vyhlásenie predsedníčky Macejkovej, že s rozhodovaním o vyvlastnení počká do volieb?

Bývalý ústavný sudca Lajos Mészáros hovorí, že ak chcete byť slobodný, musíte byť...

BMW, Zhi Dou alebo Linglong. Východ čaká na megainvestície

Aj bezprostredná poloha oceliarne môže novým hráčom hrať do karát.

V Košiciach sa opäť hovorí o investícii BMW. Minister nechce konkretizovať

V priemyselnom parku pri Haniske pripravujú vyvlastnenie pozemkov.

Scenár sa opakuje. Majiteľ Machnáča už nekomunikuje, aktivisti vyzvali na jeho vyvlastnenie

Vlastník kultúrnej pamiatky nepreberá od pamiatkarov výzvy na jej opravu. Primátor Trenčianskych...

Výstavbu úseku D3 poznačil spor diaľničiarov a bývalých vlastníkov nehnuteľností

Výstavbu úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poznačil spor Národnej diaľničnej spoločnosti,...

V prípade nutnosti odstránenia environmentálnej záťaže by štát mohol vyvlastňovať

Ministerstvo životného prostredia chce inštitút vyvlastnenia zakotviť do geologického zákona.

Musí byť povolený výrub drevín pred vydaním územného rozhodnutia?

Stavebný úrad vydal územné rozhodnutie na stavbu na pozemku, na ktorom rastú dreviny. Moju...